Teatru în școală

Cu toţii ne amintim şi mulţi dintre noi ştim că în şcoală „se face” teatru. Oricare ar fi denumirea activităţii: cerc, grup, atelier, ea rămîne – cum se spune în zilele noastre – o activitate extracurriculară care atrage copiii de la clasele mici pînă la ultimele clase de liceu. Formele de teatru care „se fac” în şcoală sunt diverse: texte dramatice puse în scenă de profesori, texte dramatice puse în scenă de actori sau regizori, ore de exerciţii de teatru care nu se finalizează neapărat în spectacole, spectacole festive, scenarii originale ale elevilor sau profesorilor puse în scenă şi altele. Producţiile intră în competiţii unde cîştigă premii, iar uneori elevii se contaminează iremediabil de microbul meseriei şi continuă o formare individuală ca posibili viitori profesionişti de teatru.

Dar teatrul în şcoală este întîlnit din ce în ce mai frecvent în ultimul deceniu în România şi ca instrument de educaţie mai specializat, folosit mai ales pentru a dezvolta la copii abilităţi de bază cum ar fi comunicarea şi gîndirea laterală.

Asociaţia Transcena urmăreşte constant promovarea acestui instrument valoros de educaţie alternativă.